Въпреки пандемията от коронавирус, луксозните продажби в САЩ скочиха рязко. Bentley Motors и Lamborghini станаха най-предпочитани сред купувачите, докато продажбите на автомобили в средния ценови сегмент намаляват. Това съобщава „CNN“, позовавайки се на изследователска фирма J. D. Power и данни от производители.
Според медийния гигант в САЩ през четвъртото тримесечие на миналата година продажбите на автомобили на стойност над 80 хиляди долара са се удвоили в сравнение със същия период на 2019 година. Продажбите на автомобили за повече от 100 хиляди долара (над 7,5 милиарда рубли) са се увеличили с 63%.
От Bentley Motors са продали 11 206 автомобила през миналата година, което е 100 повече спрямо 2019 г. За компанията 2020 г. се превърна в най-успешната година в продажбите от самото й създаване.
За Lamborghini 2020 г. също беше много успешна година. Компанията е получила най-високата печалба в цялата си история. Миналата година Lamborghini продаде 7 430 автомобила. Това е втората най-продавана година в историята на компанията.
Ръководителят на Manhattan Motors, дилър на Bentley, Lamborghini и Bugatti, заяви, че никога не е виждал подобно нещо, въпреки че е бил в бизнеса от 40 години.
Според експерти, поради въведените карантинни мерки във връзка с пандемията на коронавируса, богати граждани, лишени от възможността да пътуват свободно, започват да купуват скъпи стоки, включително скъпи луксозни автомобили.