От Porsche обявиха, че фабричният екип на компанията от Щутгарт ще остане във Формула E и след 2022 година, когато световното първенство EV ще премине към автомобили от трето поколение (Gen3).
Екипът се състезава във Формула Е от шестия сезон (2019/20), връщайки се към състезания с едноместен автомобил след 30-годишно прекъсване, а в първото състезание опитният Андре Лотерер се качи на подиума. В седмия сезон, който започна в Саудитска Арабия в края на февруари, негов съотборник беше Паскал Верлейн.
„В навечерието на поредния важен технически етап в историята на Формула 1, аз съм доволен, че Порше реши да остане в бранша. Автомобилите Gen3 ще бъдат по-леки, по-мощни и ще отнемат по-малко време за зареждане на батериите си, а това ще засили позицията на Формула Е като най-високата категория електрически състезания.
Това също така демонстрира, че Формула Е е много подходяща за автомобилните производители да напредват в техния напредък в електрификацията и демонстрира нашата обща ангажираност към екологичните технологични решения“, споделя Жан Тод, президент на FIA.
„Следващото поколение автомобили Gen3 отваря нова глава в историята на успеха на Формула Е и ние искаме да бъдем част от нея. С дебюта си в този шампионат през 2019 г. ясно заявихме ангажимента си към Формула Е.
От наша гледна точка това създава условия за най-остро технологично съперничество, което допринася за развитието на високоефективни електрически превозни средства, тъй като ориентацията към околната среда и енергийната ефективност са на преден план. Предишният сезон потвърди това, въпреки наложените ограничения, свързани с пандемията.
В нашия дебютен сезон имахме първите си успехи, като два пъти се изкачихме на подиума и заехме пол позиция, но това е само началото. Виждаме потенциала на Формула Е, първенството го извежда на следващото ниво, както спортно, така и технологично. Вярваме, че ще се изправим пред интересно предизвикателство, тъй като ще оформим успешното бъдеще на този шампионат и следователно ще ускорим развитието на сектора на електрическия транспорт като цяло“, заяви Фриц Енцингер, вицепрезидент на Porsche Motorsport.